(muja_syahid)
Assalamualaikum ...

Alhamdulillah dapat lagi kita bersama2 menikmati hari yang indah dan damai hari ini. Selamat pagi buat semua teman-teman seperjuangan,semoga kalian dalam peliharaanNya selalu.Insyaallah..amin ya kareem...

Pagi yang indah ini,tiada apa yang hendak d coretkan cume sedikit perkongsian buat teman dn sahabat skalian.Sekarang Muja sedikit sibuk dengan kerja-kerja yang x berape nak ade kerja.Nak kate duk saje macam ade kerje yang perlu d settle kan.Alhamdulillah sekarang kerja2 Muja hampir 70% nak siap dah.

Pernah tak terase yang amat bosan?sampai xtahu nk buat ape.Sebenarnye kan,kalau d fikir2kan banyak bende/kerja yang kite ade.oleh kerane kite ni buat xtau/derkkk jeee jadi kite sendiri terase kite ni xdek kerje *hehe.Ada pepatah arab mengatakan "alwajibat aksaru minal auqat " (tanggungjawab itu lebih banyak daripada masa).Memang benarlah pepatah tu mengatakan bahawa tanggungjawab/kerja ni lebih banyak dari mase.Sehingga sampai 1 tahap kite terasa amatlah terbeban dengan kerja2 yang ditanggung.

Oleh hal demikian,sahabat2 jangan amalkan sifat menangguh kerja2 sementara masih lapang,buat kerja yang ada jangan di timbun banyak2,nanti terbeban dan kite sendiri akan terase terbeban dengan bebanan yang dibuat oleh diri sendiri.Jadi manfaatkan mase sebaiknya dan pandai2 lah kite mengurus mase agar ia tidak menjadi sia-sia.Ingat ! masa itu ibarat pedang,jika kita tidak memotongnya ia akan memotong kita.

Setakat ini sahaja perkongsian Muja untuk sahabat2.Semoga kite sentiase d berkatiNya dan sentiasa dalam peliharaanNya selalu.Amin ya kareem...^_^.

*Sepotong hadis Rasulullah SAW daripada Abu Hurairah r.a.“ Diantara tanda kebaikan keIslaman seseorang ialah meninggalkan perkara yang tidak berguna baginya “
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed